Tuesday, March 8, 2011

Sekadar Berkongsi Cerita

Kalau En. Hubby asyik dengan camera and accessories-nya..saya plak dengan mesin jahit dan gunting saya..hobby yang sangat berbeza tapi boleh bersatu dalam blog saya ni..En. hubby jadi photoG dan saya upload ke blog and running business..tapi saya dah pesan awal2 jangan edit apa2..prinsip saya mudah - 'berbisnes biar berkat'..insyaAllah..

Mesin jahit lurus ni saya beli dah dekat 1tahun lebih..memang banyak benda yang saya dah buat contohnya jahit baju untuk diri sendiri and family, langsir rumah, sarung sofa, sarung bantal, table cloth, jahit seluar terkoyak En. Hubby etc..


Mesin jahit tepi ni baru je saya beli beberapa bulan lepas..selalunya saya balik rumah mak tumpang guna mesin..lama2 segan la pulak sebab saya dah mengganggu kerja mak..sekarang saya tak perlu nak ulang-alik klang-kl dah..rasa seronok nak buat kerja..


Gunting ni present dari mak saya..harta yang paling saya sayang..saya belajar jahit dari mak..ooo..mak memang garang..tangan saya dah banyak kali makan rotan tapi berbaloi2..hehe


Saya buat apa yang saya suka buat..bila kita suka, diri jadi enjoy..ya kita enjoy!!

2 comments:

  1. tak sabar nak tengok hasil jahitan baju kurung menyusu

    ReplyDelete
  2. insyaAllah secepat mungkin saya upload ye..kalau tgk design baju kurung menyusu lebih kurang sama dgn yg ada kat pasaran..yg bukaan dpn + inner..lg 1 design guna zip sorok di bahagian tepi..

    tggu ye..

    ReplyDelete